onsdag 7 maj 2008

Karlsson bjuder på...del 4 + lite till

Fick lite skäll häromdagen av Junior. Anledningen till skällandet var att jag utelämnat en otroligt viktig del till vår seger mot Bergvik 2 i min redogörelse för matchen. Kapten Karlsson håller med, Kapten Karlsson ber om ursäkt och Kapten Karlsson ska naturligtvis även ta upp det nu. Som Du säkert redan räknat ut så var det Junior som stod för detta viktiga bidrag till segern. Och det bidraget finns det anledning att berätta om. Bidraget var ett säkert straffmål som betydde 3-0. Jaha, ett straffmål tänker du. Det händer ju titt som tätt och är inte speciellt ovanligt i den ädla sporten. Nä det är sant. Men att en Karlsson gör mål är jävligt ovanligt, att en Karlsson gör ett straffmål händer bara inte. Tills i lördags det vill säga. Undertecknad lyfte in en fin frispark i straffområdet och bollen letade upp närmsta Bergviksarm och straffen var ett faktum. Jag var precis på väg att ropa till veteranen och mittbacken Tomas Johansson att ta den men coach Nilsson hann före och ropade på mittbackskollegan Karlsson Junior. Jaha tänkte jag aningen skeptiskt, det här blir ju intressant. Men det blev det inte, inte ens Bergvikarens försök till att få Junior ur balans funkade och bollen lades säkert in i målvaktens vänstra hörn medan målvakten la sig själv lika säkert i sitt högra hörn. Så Junior, nu har du fått din upprättelse!

Dagens kap
Stod jag för måste jag säga. Var in till staden för att hitta en present till Junior som snart fyller 20 men istället för det hittade jag en jacka på JC till mig själv. En jacka som var nedsatt från 1299 kr till 699 kr, helt ok tycker jag. Snygg var den också må jag säga.

Och så kommer vi till musiken då. Dagens bjudning är Molly Hatchet, en amerikansk grupp från 1970-talet som fortfarande turnerar. Nämns ibland tillsammans med Lynyrd Skynyrd som grundarna till Sydstatsrocken och dom är väldigt bra. Om man gillar gitarrock gillar man Molly Hatchet, Karlsson älskar gitarrock och älskar Molly Hatchet. En grupp som inte är rädd för att köra långa, tempofyllda gitarrsolon och det tackar jag för. Låten heter Goodbye to love och är den låt jag lyssnat på överlägset flest gånger den här veckan. Vassego!

boomp3.com

Inga kommentarer: