lördag 24 maj 2008

Karlsson bjuder på...del 5

Det är dags nu, dags för nåt riktigt stort. Har visserligen bjudit på ett antal riktigt bra låtar så här långt men nu jäklar är det dags för en riktig tungviktare. Ni som känner mig vet att mitt musikaliska hjärta till stor del är ockuperat av Iron Maiden och så kommer det antagligen att fortsätta vara. Dom är helt enkelt extremt überbra, framförallt på det tidiga 80-talet då de levererade idel kanonlåtar. Den 16:e juli är det också dags att se dom live igen, för 5:e gången. På Stockholm Stadion denna gång också, precis som när jag såg dom första gången 2003. Och jag tror nästan att det var den bästa konserten jag sett med dom. Visserligen i stor konkurrens med Ullevi 2005 men för att det var första gången jag såg dom och dels för att det var en ren greatest hitsspelning så tar den nog första platsen.

Låten jag nu bjuder på med Maiden är underbara "Children of the damned" från skivan "The number of the beast" från 1982. Bruce Dickinsons första skiva och trumslagaren Clive Burrs sista. Skaplig entré och skapligt avsked kan man säga. I like it a lot! Låten är en av Karlssons absoluta favoriter med Maiden men tyvärr har jag aldrig haft turen att höra den live. Får nöja mig med Youtube.

2 kommentarer:

jansson sa...

Helvete Bullit!
Jag har tagit ledigt på fel dag. Har fått för mig att det var det
9:e juli. Nu måste jag prata med chiefen igen.

Karlsson sa...

Tala med chiefen omedelbums Jansson!