fredag 30 maj 2008

Inför omgång 6

Dags för ännu en match för TIKEN i hälsingesvenskan och ikväll tar vi emot nykomlingarna Ramsjö på hemmaplan. Och jag har hört det talats om att vi ska spela på A-planen för första gången iår, hoppas det då det alltid känns roligare att spela på den med läktaren och allt. Lite för mycket försäsongskänsla på B-planen. Match mot Ramsjö alltså som vann divison 5 förra säsongen. Vad vet man om dom då? Jag vet ingenting, har aldrig någonsin i min karriär spelat mot Ramsjö. Men vad jag har hört så ska dom backa hem och ställa om snabbt när tillfälle ges. Typiskt nykomlingsspel med andra ord. Dom har tagit två segrar så här långt och ligger på en åttonde plats. Mycket mer om Ramsjö kan jag inte säga...

TIKEN då? Såvitt jag vet är alla utom Hans och Forss tillgängliga för spel och Karlsson finner man ikväll till höger i backlinjen för andra matchen i rad. Härligt må jag säga, alltid roligt att spela. Känns som att vi har kommit igång lite nu efter vinst mot Bergvik och oavgjort borta mot Ilsbo i dom två senaste matcherna. En trepoängare ikväll skulle sitta underbart fint, såväl i tabellen som i vårt (ökande?) självförtroende. Och man brukar ju säga att man ska vinna hemmamatcherna. I dom två senaste har vi misslyckats så det är banne mig på tiden nu då. Observera den lite senare matchtiden än vanligt, kl 19:30 blåses bataljen igång. Antar att det är Ramsjös långa väg till Trönö som är orsaken.
Ikväll tar vi dom grabbar!!!

3 kommentarer:

Dee sa...

Men igår hade ni väl röta va? Vinden har kanske vänt även för er och det är väl kul.

Karlsson sa...

Visst hade vi tur att Ramsjö inte gjorde mål i början men vi hade chanser vi med. Christers friläge bland annat. Sen i andra tycker jag inte att dom skapar mycket alls. Vi hoppas på det Hoffmann.

Dee sa...

Bra lag har tur visserligen.