onsdag 14 maj 2008

Ska det vara så jävla svårt...

...att ta de tre första poängen för TIKEN i Hälsingesvenskan? Det blev inga poäng igår heller och det är så frustrerande. Vi håller bollen och för matcherna, förutom mot ABK2 då, men lyckas aldrig stänga dom och motståndarna kan med lite skicklighet och mycket tur ta hem alla poängen. Likadant var det igår, Arbrå vann med 2-0 och det kan väl på allvar ingen tycka vara rättvist med tanke på att det enda laget som spelade fotboll var Trönö medan Arbrå mest slog långt och kontrade (framförallt i första halvlek). Men nu går ju spelet ut på att göra mål och det gör inte vi för tillfället, inte tillräckligt många iaf. Vi känns oroande uddlösa när vi kommer till sista tredjedelen och alldeles för ofta studsar bollen fel väg. Det är bara att erkänna, vi saknar en riktig målskytt. En spelare som gör mål på halvchanser och som ständigt ligger rätt och oroar försvaret. Nästa match i fyran är på söndag och då väntar ännu ett kommunderby och nu mot Bergvik. Så nu glömmer vi det som varit och spottar i nävarna, nu jävlar ska det vända snart!
För egen del då? Ja jag gjorde ju absolut inte bort mig iaf. Kan delvis bero på att man blev fast på bänken i 90 minuter. Aldrig roligt att bli utan speltid och ännu jävligare känns det när man åker de 20 milen som det blir fram och tillbaka mitt under veckan. Jag var inte speciellt glad igår det kan jag erkänna. Men men, det är Kjell som bestämmer och inte mycket att göra åt.
Ha det!

Inga kommentarer: