tisdag 27 maj 2008

Ett miffos promenadbetraktelser...

Nyss hemkommen från min timmeslånga promenad hemma i Gefle. Undrar jag om inte den bästa tiden är nu, när vi snackar årstider alltså. Den underbara försommaren när graderna kryper upp mot 20-strecket, all grönska har slagit ut och man vet att man har hela juni, juli och augusti framför sig. Härligt! Under promenaden gjorde man sitt sedvanliga grubblande, funderande och drömmande som man alltid gör. Tänkte mig en liten summering här nu... Under min promenad kom jag fram till:

- att en promenad i det här vädret är både trevligt och skönt.
-att en promenad i det här vädret vore mycket trevligare med en käresta att hålla i handen.
- att Gefle är oerhört vackert på sina ställen, speciellt vid Högskoleområdet och Boulognerskogen.
- att Def Lepards cover på Jimi Hendrix "Little Wing" är fantastisk.
- att vissa tjejer ser jäkligt bitchiga ut när dom är ute och går. Ingen ögonkontakt och trevligt leende där inte.
- att jag inte kan ha lika mycket tur på kommande tenta som jag haft på de föregående.
- att Foo Fighters cover på Gerry Raffertys "Baker Street" är lika fantastisk.
- att grilla och dricka pilsner i goda vänners lag är en av de bästa sysselsättningar så här års.
- att det snart kommer att göras en efterlängtad comeback på Trönö IP
- att jag kommer att missa min broders bal p.g.a. den där jävla tentaskrivningen. Faen!!!
- att snart får man äntligen se Hardcore Superstar igen, 5 juni... Hell Yeah!

Detta var bara ett urval av några tankar som flög runt i skallen, för både min och er skull nöjer jag mig med dessa. Däremot såg jag när jag kom hem att min "Vilken kung är det-quiz" på bilddagboken bara fått ett rätt svar av tre möjliga. Antingen är mina vänner som följer den alltför dumma eller så har ingen hittat dit. Ge det ett försök
här vettja :)

Tack för mig

Inga kommentarer: