söndag 25 maj 2008

Mors dag

Dagen är inte slut, enligt min klocka är det 45 minuter kvar av mors dag i skrivande stund. Så det är alltså inte försent att slänga upp en hälsning/hyllning till min kära mors ära än. Har förresten redan grattat henne och min mormor idag och jag blev bjuden på fika som lön för mödan. Trevlig dam den där mormodern!
Mors dag idag allstå och förhoppningsvis har alla Sveriges mödrar, gamla som nya, blivit firade och ompysslade en dag som denna. Det förtjänar Ni. Min mor, som snart når den vördnadsvärda åldern 51, heter Inga-Lill och är en helt enkelt förjävla bra mor. Om inte den bästa så bland de bättre. Ännu en familjemedlem som man alltid kan lita på, som alltid ställer upp. Måste säga att Karlsson för en gångs skull tog hem en riktig jackpot när man hamnade i den här familjen. Det känns skönt att veta att trots att man blivit stursk på senare tid och försöker skapa sig ett nytt och eget hem så har man alltid ett hem hos mor och far man alltid är välkommen till. Ett hem jag aldrig tvekar att återvända till under tillfälliga stunder. När det gäller mamma och familjen är jag en lyckligt lottad man.


Gratulerar på Mors dag, mamma.

Inga kommentarer: