onsdag 21 maj 2008

Fy fan och hans moster!!!

Det är tungt, det är tungt så in i helvete... Dom där förbannade röda jävlarna tog hem CL-bucklan. Jag tycker att Chelsea hade det, under andra halvlek väntade jag bara på att Chelsea skulle peta in ett eller flera mål. Måhända är jag för partisk men jag tycker att Chelsea var närmast segern under ordinarie matchtid. Och så blir det så här. Det avgörs i straffläggning, dessa vidriga straffläggningar som är rena rama lotteriet. Hade hellre sett att Utd avgjort under spelets gång än på detta viset. Till och med under straffläggningen var de blåa nära, så nära, segern. Efter Ronaldos miss fick Terry chansen att avgöra i sista straffrundan. Denna underbara Terry som är något så ovanligt som en spelare med 100 procentig klubbkänsla. Att han fått avgöra vore ju rena sagan. Men inte då, Terry halkar till i skottögonblicket och träffar stolpen (Chelseas tredje ramträff under matchen!) och där förlorar vi matchen. Van der Saar räddar senare Anelkas straff och Karlssons kväll slutar i moll... Fy fan, idrotten är bra grym ibland. Matchen sågs förresten med goda vänner på den nya studentpuben i Sätra, synd att den inte fanns när en själv bodde i Sätra.


John Terry kommer alltid att vara en hjälte för Karlsson
Nu ska jag lägga mig och gråta en stund, god natt eller nåt...

6 kommentarer:

jansson sa...

Dock tror jag att 100% klubbkänsla är en överdrift. Kanske 60% klubbkänsla och 40% lön. Eller vad tror du, spelar han gratis? :P

Karlsson sa...

John Terry är mr Chelsea, där snackar vi visst 100% klubbkänsla Jansson. Sen tror jag iofs inte att han gråter över sin lön heller.

Dee sa...

Måste hålla med Jansson i hans redovisning av klubbkänsla. Se på ett lag som Leeds Utd, där finns det 22st man som spelar för klubbkänsla.

Tycker även inte om folk som håller på ett 2000-tal lag. Även sådana som håller på ett lag med god ekonomi.

Karlsson sa...

Att Leeds har spelare med klubbkänlsa är inget jag säger emot, tvärtom. För det finns väl inga andra intresserade som vill spela där.

Att jag skulle älska mitt Chelsea för att de gått bra under 2000-talet fnyser jag åt. It goes way back min käre Hoffmann!

Dee sa...

Det där kan diskuteras i evigheter Herr Karlsson och jag har ingen lust att strida om profetens skägg i detta ämne. Du vet lika mycket som jag att det är Leeds Utd som gäller för oss båda. Du var den enda som lämna oss när vi började sjunka och sen "image-heja" på detta köpta lag Chelsea. Skämmes jag.

Karlsson sa...

Om jag inte missminner mig så var det Leeds köplusta som är anledningen till deras läge idag så där har du inget att komma med. Men som sagt min käre Hoffmann, det här kan diskuteras i evigheter...