söndag 4 maj 2008

Helgen

TUNGT!!! Så kan man väl sammanfatta premiären hemma mot Stugsund. Tungt för att vi förlorade, tungt på sättet vi förlorade och tungt att det blev bänken för undertecknad. En match jag faktiskt tycker att vi borde ha vunnit, vi känns hetare över 90 minuter. Visst, Stugsund har bra perioder dom med men i andra halvlek har vi det mesta och det bästa. Bl.a. så dansade bollen på Stugsunds mållinje ett par gånger. 3-2 blev det förresten efter att kidsen från kusten varit ofina nog att sätta trean i 92:a minuten på ett av deras få anfall sista 20 minuterna. 92:a!!! Fii faan. Men frågan är om inte det mest märkliga under matchen var bytet som TIKEN gjorde med 6-7 minuter kvar. Ut går lill-mange och in kommer........Jag, som forward! Har Kjell sett något som ingen annan gjort? Nä, jag tror inte det. Ordet nödlösning har nog aldrig varit mer berättigat antar jag.

Då blev lördagen mycket roligare. B-laget gjorde premiär mot Bergviks dito, också det på hemmaplan, och gjorde det så pass bra att vi vann med 3-1. Skönt som satan, alltid skönt att trycka dit Bergvik. Är nog kommunlaget som man har absolut minst sympatier för. Här fick man iaf spela och efter diverse diskussioner inom laget under försäsongen om Kapten Karlssons vara eller icke vara fick man återigen dra på sig kaptensbindeln... Men jag fick det klart för mig, Tommy höll ögonen på mig! Fick lira innermittfält också, roligt att styra spelet haha...

Hann med fest på lördagskvällen också, efter en förluva hos Mats "Måns Möller" Nilsson styrdes kosan till Stadt där det var mycket folk och Black-Ingvars på scen... Bra jobbat Stadt, finns det inget vettigare band att ta dit? Måste iaf få citera Niffens guldklimp Koffe från kvällen framför scenen: "Vet du vad det värsta är? Det är ju för fan bra!!!" Om det var bra vet jag inte Koffe, men roligt hade vi.

Go natt!

Inga kommentarer: