fredag 27 februari 2009

Betala själv!

Jansson har redan bloggat lite om det och nu ska jag ge mig in i leken också. Jag är på hans sida. Och 70% av Aftonbladets läsare är också det. Kungahuset ska betala det kommande bröllopet själva! Nu sägs det att apanaget inte räcker till därför att det mesta av det går till att betala löner. Må så vara. Men nu har ju kungen en förmögenhet på nästan 300 miljoner kronor så varför i helvete ska skattebetalarna då bekosta bröllopet? Jag är trött på att vissa människor åker på en räkmacka hela sitt liv. Jag skiter fullständigt i det svenska kungahuset, för min del kan de lika gärna försvinna och bli vanliga (men snuskigt rika) Svenssons dom också.

Och nu över till nåt helt annat... Vilken dag det har varit! TIKEN spelar sin första träningsmatch imorgon och jag åkte hem redan igår. Och vilken jävla tur att jag gjorde det. För annars hade jag missat lunchen hos morbror Peppe och småkusinerna. På menyn stod grillad korv uppe på deras lilla grillplatskulle. Solen sken och värmde, korven mättade och man fick busa sig varm med Lovisa och Sofia. Ibland är det härligt att leva. Fotade lite också men lyckades glömma kabeln för bildöverföring i Gefle. Får återkomma med dom. Nu ska jag titta på när farsgubben bakar pizza.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: