onsdag 18 februari 2009

Det drar ihop sig

Var länge sedan det förekom lite bandysnack här så nu tycker jag att det är dags. Ikväll tar Broberg sig till slutspel. Ja det blir så, lita på mig. I min värld finns det inget annat (vilket iofs borgar för en Motalavinst ikväll). Om Broberg plockar två poäng ikväll så är slutspelsplatsen fixad. Visserligen är det tufft att åka till Motala och vinna, speciellt eftersom Motala slåss för sin existens i högsta serien och därmed säkerligen är motiverad till tusen. Men även Broberg är som bekant inblandad i en glödhet streckstrid så även våra herrar bör (rättare sagt måste!) vara motiverad. Så att motivation slår klass ikväll köper jag absolut inte, inte när det gäller så jävla mycket för båda lagen. Det enda som ska skilja lagen emellan ikväll är just klass. Inte motivation. Och att Broberg är ett bättre bandylag än Motala är det väl ingen som tvivlar på. Därför fixar vi slutspelsplatsen ikväll. Tippningen överlämnar jag till Jansson, något säger mig att han tippar taktiskt även ikväll...

De andra lagen som slåss om slutspel är Bollnäs och Vänersborg. Trots att jag är hälsing så hoppas jag banne mig att Vänersborg tar den sista platsen. Det finns supportrar till Bollnäs som jag inte önskar något gott i bandyväg, en viss ordförande till supporterföreningen t.ex. Jag tror också att det blir så, att Vänersborg tar den sista platsen. Enligt mina beräkningar (som får NASAs beräkningar att likna förstaårsmatte) så tar de lika många poäng i de två kvarvarande matcherna. Båda förlorar ikväll, Bollnäs mot SAIK och Vänersborg mot Edsbyn och båda vinner i sista omgången, Bollnäs mot Villa och Vänersborg mot Kungälv. Och då Vänersborg redan nu har en poäng mer än Bollnäs så innebär det att Vänersborg spelar slutspel och Bollnäs tar semester. Hihi...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: