måndag 23 februari 2009

Flyttankar

Dom kommer och går dom där. Dom där tankarna på en flytt hem till Söderhamn. Och innan ni börjar sucka och tänka att det är dags att klippa av navelsträngen till mamma nu kan jag lugna er med att det inte är en flytt hem till mor/far/bror jag funderar på. Nej det är naturligtvis en flytt till en egen lägenhet. Vissa kvällar skulle jag kunna flytta direkt, ta mitt pick och pack och inte vända mig om. Andra kvällar bor jag mer än gärna kvar i Gävle. Det är konstigt det där och nu är jag väl inne i en period där en flytt hemåt lockar som fan. Vad är det som lockar då? Vännerna lockar, familjen lockar, fotbollen lockar, ja det är helt enkelt en hel del som lockar. Jag är väl en av de få 24-åringar som trivs alldeles ypperligt i Söderhamn, jag behöver inte så mycket för att trivas. En fotbollsplan, en bandyplan, ett systembolag, en ICA-affär, lite vänner och en go familj sen så trivs jag som fisken i vattnet. En annan anledning till att en flytt inte känns helt främmande är väl också lägenheten jag bor i förnärvarande. Den är visserligen helt ok egentligen, men den är liten och inte speciellt nyrustad. Och förbannat lyhörd är den med. Ibland hör man lite för mycket...

Men även om jag skulle bestämma mig för en flytt får det bli efter sommaren isf. Sommarjobbet bjuder inte på speciellt mycket kosing så jag skulle helt enkelt inte ha råd med hyran och leva samtidigt (och på sommaren vill jag leva!). Den absolut största fördelen med lägenheten på Brändströmsgatan är den hyresfria sommaren. Nåja, vi märker väl hur det hela artar sig. To be continued...

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: