fredag 13 februari 2009

Olyckans dag?

Jag börjar tvivla på om fredagen den 13 verkligen är oturen, olyckans dag? Jag har haft en ganska bra dag måste jag säga. Vaknade iofs lite väl tidigt eller åtminstone tidigare än vad jag hade tänkt. Men jag hann med tåget till Söderhamn i tid och tåget spårade inte ur, det var inte ens försenat. Väl i Söderhamn fikades det gott med farsgubben på ett fik och efteråt var det dags för klippning. Där kunde man väl tro att det skulle gå åt helvete bland saxar och fanstyg, nu när det trots allt är oturens dag, men icke. Elin hanterade saxen lika väl som alltid och den enda som kunde klaga lite efteråt var plånboken som blivit hårt ansatt. När jag väl kom hem till Trönö så gjorde farsan sin utomordentligt goda nasigoreng, inte otur det heller direkt. Och nu har jag precis kommit hem från Hällåsen. Brobergsvinst mot Kungälv med 5-1 samtidigt som Bollnäs tappade poäng. Nä, jag har tamefan inte haft någon otursdag.

Uppdaterad 22:27
Matchmakingsiter, bra eller anus? Enligt er läsare är det bra som fan. 11 röstade och samtliga lade sina röster på bra. Då vet vi.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: