måndag 2 februari 2009

Ljusare tider

Klockan är snart halv fem och det börjar skymma sakta men säkert i Gefle. Men jag jäser ändå, vi går ju trots allt mot ljusare tider. Inte när det gäller världsekonomin kanske men dagarna blir åtminstone ljusare och det är riktigt skönt det med. Förhoppningsvis så smäller det bara till innan man går i shorts och gottar sig på en mjukglass. Jag längtar. På bilden här nedanför ser ni en blomma i kvällssol en kväll i juli. Klockan är 19:52. Det är fanimig på vintern man uppskattar sommaren som mest. Jag vill sitta i kvällssolen med goda vänner, jag vill sitta där och må bra. Så där bra som man bara kan ha det en varm och solig sommarkväll. Nu är det ju så att den som väntar på något gott väntar alltid för länge, så är det iaf för mig. Men jag haver förtröstan. Vi går mot ljusare tider.



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: