söndag 1 februari 2009

Glysis

Det blev inget avancemang för TIKEN i Glysis Cup. Vi kom fyra i gruppen och det är väl inget vi är nöjda med. I första matchen mot Bergvik var det många som var påtagligt nervösa och första tio minuterna spelade vi som yra höns. Men vi spelade upp oss efter det och hade med lite flyt kunnat få med oss en poäng mot dom, vi hade många fina lägen. Men det hade iofs också Bergvik och deras 2-1 vinst var inte oförtjänt men det var en tung förlust. Andra matchen mot Delsbo 2 var en match vi förde hela tiden men återigen ville inte bolljäveln in. Resultatet vid full tid var 1-1 men då Delsbo 2 spelar i femman och vi i fyran så hade dom en bonusstraff som dom satte. Ännu en tung 2-1 förlust allstå. Tredje matchen möt Hög vann vi dock, en solklar 4-1 seger i en match vi åtminstone till en början spelade fin fotboll. Men stundtals fin fotboll till trots, då Bergvik också vann mot Hög var vi ute ur turneringen och matchen som började vid tolvslaget mot Nåjden var för oss betydelselös. Vet inte om det var därför men då gjorde vi den absolut sämsta insatsen och förlorade med 5-2. Klockan var närmare ett på natten innan jag var färdigduschad och den hann bli över två innan jag tröttkörd kunde lägga mig i sängen. Men fan vad skönt det var att krypa ner i den då.

Jag ger väl oss ett godkänt i cupen men inte mer. Det saknades något och jag tror att det var självförtroende. Samt att vi inte riktigt hade någon killerinstinkt i oss, det missades lite för mycket och vi tryckte inte dit riktigt i närkamperna. Men men, jagfick spela lite fotboll iaf och det var roligt. Spelade alla matcher förutom den första halvan mot Bergvik då jag var reserv. Men när Jimmy gjorde illa knäet fick jag hoppa in även där. Det får räcka så. Trevlig söndag på er!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: