lördag 28 februari 2009

Träningsmatch

Jag nämnde ju att TIKEN ska spela sin första träningsmatch idag. Det gör vi i Bollnäs mot Bollnäs kl 14 på grannkommunens konstgräsplan. Om Bollnäs kan jag inte säga så mycket. Dom trillade ur trean den gångna säsongen och har dom fått behålla truppen så är dom säkerligen rätt vassa fortfarande. Dom nämns väl också som toppkandidater i division 4 så det är en fin värdemätare TIKEN ställs mot. För vår del så blir det första tillfället på lite större ytor för i år och jag måste säga att det ska bli mycket roligt att se hur vi sköter oss. För det är ju nu som säsongen börjar kan man säga, det är nu vi ska spela ihop division 4 bästa lag. Det är åtminstone det som är vårt mål. Till den första träningsmatchen har Kjell och Henke tagit ut följande lirare: DJ, Inglund, Stefan, Hellbom, Mange, Jonas, Tommy, Benny, Pelle, Wally, Christer, Forss, Birger, Niklas, Viktor och jag. För min del väntar en bänkplats till att börja med men hoppas naturligtvis på ett inhopp. Efter matchen är det premiär av ett annat slag. Årets första lagfest! Kan bli en trevlig dag det här...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: