söndag 15 februari 2009

Vi summerar

Vi summerar helgen och vi gör det kort. Klockan är mycket, jag har ont i huvudet och sängen lockar. TIKEN spelade ju Ljusnan Cup i helgen. Jag ger oss godkänt, mest enbart för att vi tog oss till semifinalen. Vi inledde gruppspelet med två säkra segrar mot Landafors och Hällbo men förlorade gruppfinalen mot Stugsund och fick kvala oss vidare i cupen. Detta gjorde vi mot Kilafors och Långhed och på nått vis så var det en målskillnadshistoria som tog oss vidare, men det ska det väl fan inte behöva bli mot Kilafors och Långhed? Hursomhelst, i kvartsfinalen väntade Wallvik och dom spöade vi rätt rejält och kanske gjorde vi vår bästa match i turneringen där. Vilket var synd för den skulle vi ha behövt gjort i semin mot Rengsjö (som vann hela skiten), det var aldrig något snack om saken och dom vann med 4-0 och vi var ute. Det är bara att konstatera, vi har inte fått ihop det riktigt ännu men det är väl egentligen skitsamma. Det är i sommar vi ska vinna. För min egen del blev det inga spelminuter alls. Naturligtvis en besvikelse men så är det.

För övrigt har jag denna helg upptäckt att någon vidare bra häst är jag inte och kommer förmodligen aldrig bli. På kusin Emelies 20-års skiva så fick jag den äran att agera häst åt småkusinerna Sofia och Lovisa. Och eftersom en häst har fyra ben var det bara att gå ner på alla fyra med småflickorna på ryggen. Jag startade optimistiskt och tänkte att nu jävlar ska dom få se på en riktig mustang (en vildhäst alltså) och gav iväg med en "jävla" fart (beror på vem som ser det och hur man ser det). Flickorna skrattade, de vuxna skrattade men jag och framförallt mina knän skrattade inte. Det gjorde minst sagt ont och om jag satte av i full galopp från början så var det ett vekt krypande som avslutade det hela. Tyvärr blev inte flickornas ridtur speciellt lång då jag och återigen framförallt mina knän var tvungen att ge upp. Förlåt mig Sofia och Lovisa.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

Kristoffer Andersson sa...

Jag tänkte bara vara lite stöddig och informera om att det minsan var Viksjöfors som stod för motståndet i gårdagens kvalgrupp. Kilafors spelade i den andra kvalgruppen.

Anonym sa...

Ja, jag är beredd att hålla med Krisoffret och jag vill ju inget hellre än att hälla mer vatten på kvarnen. Det var Viksjöfors ni mötte i kvalspelet och inte Kilafors.

Karlsson sa...

Jag vet! Som sagt var det sent, hade huvudvärk och sängen lockade. Det tåls att sägas igen. Det var Viksjöfors vi mötte i kvalspelet, inte Kilafors. Men vad fan, fors som fors...