torsdag 10 april 2008

Karlsson bjuder på... del 1

Musik! Vad gjorde man utan musik? Antagligen precis samma sak som man gör nu fast man hade det nog bra mycket tråkigare. Jag älskar musik men spelar tyvärr inget instrument själv, men jag är en jävel på att lyssna på det. Tänkte likt han Jansson härmed starta en musikföljetång där det bjuds på diverse artister som är riktigt bra eller betydlesefulla (vilket ofta innebär båda) för Karlsson och jag hoppas att det som bjuds smakar.

Det finns musik för alla tillfällen och humör. Det finns musik som gör en glad, lugn, arg eller laddad och naturligtvis finns det även musik som får en tår att rulla nedför mina kinder. När man har hjärtesorg lyssnar man på en viss musik, en annan sort lyssnar man på när man förfestar. Ja som sagt, musiken täcker allt och det är ju det som gör det så underbart. Idag bjuder jag på en låt som gör mig glad och får mig att ta några steg som ska föreställa en dans rent spontant. Vet inte om låten, eller texten kanske, i sig är så glad men det är en glad melodi och ett härligt trallvänligt lallande i låten som jag gillar. Den får mig att le iaf och det behövs nuförtiden. Låten jag talar om är "Wild as Angels" med underbara Levellers och finns på skivan "Green blade rising" från 2003.

Levellers - "Wild as Angels"



Tack för mig!

2 kommentarer:

jansson sa...

Den där spontana dansen skulle jag vilja se...

Karlsson sa...

Det är väldigt få förunnat, om ens någon, att se den dansen men man ska aldrig säga aldrig. Någon gång kanske du har tur...