fredag 18 april 2008

Lika som bär?

Har tack vare låten lillebror skickade mig igår fått en nytändning på Great White och har jagat nya låtar hela förmiddagen. Då fann jag plötsligt något mycket intressant. Det intressanta var en skiva, Great White - Great Zeppelin. Alltså en liveskiva med Great White spelandes enbart Led Zeppelins låtar (Zeppelin är en av mina många husgudar). Karlsson jublade, det kan ju bara vara helt underbart bra. Och det är det. Tro mig. Men det som fick mig att tappa hakan är den slående likheten i Zeppelins sångare Robert Plant och Great Whites Jack Russels röster. Det är nästan snuskigt. Jag har inte tänkt på det tidigare men nu när man hör Jack sjunga dessa låtar blir det uppenbart. Vissa låtar kan man nästan tro att det är Zeppelin som spelar. Fantastiskt. Det måste ni bara höra och det ska ni få...

Låten är förresten en av mina absoluta favoriter med Led Zeppelin nämligen "Thank You" från deras andra skiva.

boomp3.com

boomp3.com

Lyssna och förundras!

Inga kommentarer: