måndag 14 april 2008

Karlsson bjuder på... del 2

Karlsson bjuder på..... Saybia! Bandet som i mina ögon, eller öron kanske, gått från att vara ett njae-band till ett av Danmarks bästa. Nu behöver det ju kanske inte betyda så mycket eftersom Danmark inte är något sprudlande exportör av högkvalitativ musik men det finns iaf ett antal och Saybia är ett av dom.

Om låten jag bjöd på sist är av den sorten som får mig att le och försöka dansa så är det här den raka motsatsen. Denna låt är så förbenat vacker om jag får säga vad jag tycker och det får jag, it´s my blågg, och är jag på rätt humör kan den även få en tår att leta sig nedför kinden. Sören Huss som sångaren heter sjunger med känsla och lidelse som nog skulle räcka för en hel nation, den räcker definitivt för Karlsson. Men även jag sjunger med en inlevelse och lidelse som är mäkta imponerande vill jag lova :) Vad heter stycket då undrar ni? Låten heter "I surrender" och finns på albumet "These are the days" från 2004.

Saybia - "I surrender"


Jag hade lite svårt att välja vilken version jag skulle bjuda på, liveversionen eller albumversionen. Det blev till sist den från albumet men vill ni se den live med klicka här.

Go kväll!

Inga kommentarer: