onsdag 9 april 2008

Vad kommer härnäst?

Hellacopters, detta underbara band som länge förgyllt min tillvaro, har som ni kanske redan vet beslutat att lägga ner verksamheten. Men inte utan att släppa en sista skiva och åka ut på vägarna för att ta farväl till alla sina fans. Något som jag för övrigt redan har bestämt mig för att bevittna åtminstone en gång. Men nu är det inte turnén som fångat mitt intresse utan det är deras kommande skiva "Head Off" som lyckats med det.

Vad är det som är så speciellt med denna skiva då förutom att det är en Hellacopters-skiva och deras sista? Jo, det är en mycket speciell skiva eller iaf den limiterade utgåvan som de släpper. Det är nämligen, och här är anledningen till detta inlägg, en Vinyl-CD. Nej du läste inte fel. Det står faktiskt Vinyl-CD! Ena sidan består således av själva albumet och den kan man lira i vilken cd-spelare som helst men vänder man på den finner man en vinyl 7" med ett exklusivt bonus spår som man enbart kan spela på en vinylspelare. Hur coolt är inte det?! Och jag har då inte hört talats om något liknande, jag har en DVD-skiva som har en två spelbara sidor men det här var något nytt. Och definitivt något jag vill ha, nej förresten... Måste ha! Men nu börjar naturligtvis jag fundera på vad som kommer härnäst? Kassett-Vinyl? Eller kanske en minidisc-CD?

Tror ni mig fortfarande inte? Titta här då för tusan...

5 kommentarer:

jansson sa...

Det var ett jävla fult omslag på skivan i allafall, "Italian Classics". Kan ha blivit en miss där va?

Karlsson sa...

Nu hänger jag inte med... Enda jag kan se är att det inte finns någon bild för produkten. Men på "vanliga" skivan ser omslaget helt ok ut.

jansson sa...

Mystiken tätnar...?
Klickar jag på länken så kommer jag till Hellacopters "Head Off" men bildne visar Absolute Italian Classics!

Sara sa...

Jag försöker i mitt inre få fram hur en Kasset-Vinyl skulle kunna tänkas se ut?!

Karlsson sa...

Jadu Sara, försöker med det jag med men det vette tusan om jag får ihop det. Men kommer det en sådan någon gång köper jag den direkt!