tisdag 8 april 2008

Liket lever?

Eftersom bandysäsongen sedan en tid är över för denna gång har man nu lagt lite mer energi på hockeyn även om man ändå inte är speciellt insatt i den för det, iaf inte så som man var förut. Men laget i hockeyhjärtat är alltjämt Brynäs som skippade SM-slutspelet denna säsong för att istället satsa helhjärtat på kvalserien som även den är på väg mot sitt slut. Och när man ikväll återigen spöade ärkefienden i näst sista omgången så har man saken helt i sina egna händer. En seger mot Västerås på torsdag och saken är biff, då spelas elitseriehockey i tablettasken även nästa säsong.

Men vilken rysare det är upplagt för i den sista omgången. Brynäs, Malmö, Mora och Rögle har alla 16 poäng var. Men jag är optimistisk, Brynäs har den lättaste uppgiften enligt mitt tycke mot Västerås på borta is medan Malmö spelar borta mot Leksand och Rögle tar emot Mora hemma. Om jag ska våga mig på att tippa så spelar Brynäs och Mora elitseriehockey även nästa säsong efter varsina segrar på Torsdag då Leksand tackar fansen för säsongen med en seger över Malmö och Rögle inte håller för trycket och viker ner sig. Men men, Karlsson och tippning brukar inte vara så övertygande. Fråga bara min far som dömer ut mig varje helg efter stryktipsomgångens slut. Fast kanske dags för en ändring nu.

På torsdag vet vi.
Roger över, Roger ut!

2 kommentarer:

GeoTaifun sa...

Skall vi hugga direkt? ;-)
Trevligt att se att även du fallit offer och att hitta fler kändisar!
Ja nu må man ju lägga till din blogg i rundvandringen, kul.

Satte 20:- på Mora/Rögle innan kvalserien började, men det verkar inte gå ihop.

Karlsson sa...

Trodde faktiskt inte att Rögle skulle hänga med så här långt och nu när jag ännu en gång skrivit ner dom så går dom väl upp till elitserien nu också...

Kan du inte på nåt vis släta över det hela då och säga att du satte 20 riksdaler på att Mora ELLER Rögle skulle gå upp?