onsdag 16 april 2008

Karlsson funderar

Han på huvudläktarn berättade nyligen för mig att Hellacopters nya och sista skiva är en ren coverskiva. En coverskiva! Precis som Patrik Hamberg känner jag mig lite snuvad på konfekten. Ska man kläcka ur sig ett sista skivsläpp och därmed ta farväl av sin publik kan man väl åtminstone ha så pass mycket hyfs att man knåpar ihop låtar på egen hand. Eller? Nu tror jag inte att skivan låter illa bara för att den innehåller covers. Den är säkerligen riktigt bra ändå, herregud det är ju Hellacopters vi snackar om. Men nog hade jag föredragit herr Andersson & co som låtskrivare.

Vi tar lite bandy också nu när jag ändå är i farten. Arbetarbladet ringde upp ex-Brobergaren Micke Nilsson som bekräftade att han har fått anbud från Ryssland. Nog trodde jag hela tiden att en Nilsson skulle spela i Ryssland nästa år men jag trodde då att det skulle bli storebror och SAIKs målspruta Patrik Nilsson som skulle göra det. Men som jag fattat det har Patrik inte hört nåt, har dom tagit kontakt med fel bror de stackars ryssarna? Nog för att Micke är en duktig och stabil bandyspelare men att det skulle ha gett eko österut trodde jag verkligen inte. Men roligt för honom, vi får väl se hur det blir. Kanske blir två bandyspelande Nilsson i Ryssland nästa säsong...

Ajö för nu

Inga kommentarer: