lördag 16 maj 2009

En gratulation

Jag gratulerar min käre lillebror idag. Den där lillebrodern som inte längre är så liten längre. 21 år blir han just idag och jag undrar vart åren tog vägen? När blev han så gammal? Och det måste ju betyda att jag blir ännu äldre. Nä Thomas, nu tycker jag att det räcker. Nu blir vi inte äldre. Nu drar vi i bromsen. Men först firar vi dig. Grattis junior!

21-åringen

Angående kommunderbyt igår så blev det en mycket enkel historia för TIKEN. Det var egentligen bara ett lag på planen. 6-0 skrevs slutsiffrorna till och TIKENs nolla är alltså alltjämt intakt. Imponerande! Och minst lika imponerande var Jonas KANON i Ljusnekeeperns högra kryss. Jonas tog bollen vid mittlinjen från sin vänsterkant, tog sig förbi ett par spelare och lossade högerbössan. Vackrare mål kommer inte att göras på IP på väldigt, väldigt länge. Imorgon tar b-laget (då får jag spela!) emot Hög på IP. Forza TIKEN!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Sofie sa...

Jag såg inte matchen men tappade hakan när brorsan nämnde i förbifarten att de förlorat med hela 6-0, vilket skämt! Vi damer får se till att ta tillbaka hedern när de randiga åter möts igen.

Karlsson sa...

För en Trönöit var det en mycket trevlig kväll på IP :)

Jag önskar dig och Linda lycka till men inte mer än så, måste ju vara klubben trogen! När möts ni förresten?