måndag 25 maj 2009

Just i detta nu...

...sitter förmodligen mina kurskamrater och filar nåt så inihelvete på sina c-uppsatser som ska vara inskickade senast kl 24:00 ikväll. Lägger sina pannor i djupa väck, suckar och pustar, kliar sig i håret och ändrar i sin text för 423:e gången men de gör detta ändå med ett visst välmående. De vet att de blir klara, de vet att de får en uppsats att skicka in. Men inte jag som bekant. Man kan nästan säga att jag har fått ett tidigt sommarlov. Inte riktigt, men nästan. Jag ska inte opponera på någon uppsats men ska ändå vara med på ventileringen. Och jag hade hellre opponerat som fan och kunna lämna in en uppsats idag. Men men, jag har ju enbart mig själv att skylla på. Min tid kommer. Nångång. Istället sitter jag hemma i Trönö och lyssnar på den här godingen.

Blind Guardian - "Lord of the rings"


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

1 kommentar:

Stolpe sa...

Det är en riktigt bra låt det där. Jag har den där dvdn dessutom. "Imaginations through the looking glass"