lördag 9 maj 2009

Ska man behöva...

...bli förbannad på en fin, om än lite blåsig, lördagskväll som denna? Ja tydligen för det är just det jag sitter och blir. Läser på aftonbladet.se att en kvinna vid namn Tuula blev av med en veckas a-kassa för att hon uteblev från ett möte med arbetsförmedlingen och inte längre ansågs stå till arbetsmarknadens förfogande. Anledningen till att hon missade mötet? Hennes mor som bodde i Finland avled och mötet, som inte gick att boka om enligt arbetsförmedlingen, krockade med moderns begravning. Är det bara jag som tycker att det är så fruktansvärt hjärtlöst? Arbetsförmedlingen står på sig och menar att beslutet är helt rätt. Någonstans måste man dra gränsen säger dom. Det håller jag med om, någonstans SKA gränsen dras, så är det alltid. Men vid en begravning? Nej, nej och åter nej. Hade det varit jag som drabbats av Tuulas öde så hade en smocka hängt väldigt lös i luften. Vad är det för jävla pack som på fullaste allvar menar att det här är rätt...

Artikeln kan ni läsa här

Läs även andra bloggares åsikter om ,

3 kommentarer:

Sara sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sara sa...

Läste om det hela jag med, och håller med dig.

Man tycker att de bör dra tillbaka avanmälan till a-kassan när de får reda på orsaken till varför kvinnan uteblev på mötet. Men att de fortfarande står på sig och säger att de har rätt att ta ifrån kvinnan a-kassa fastän de vet orsaken till varför hon inte kom till mötet är vedervärdigt!

Karlsson sa...

Jag förstår inte hur dessa människor tänker, saknar dom empati helt och hållet?