tisdag 26 maj 2009

Har en del att se fram emot

Det blir en förbannat bra start på denna sommar för mig. Musikmässigt blir det ren och skär världsklass. Nästa fredag står jag och hoppar nere på ståplats inne i Stockholm Stadion till Bruce Springsteen och hans bihang och sen stannar jag i huvudstaden till söndagen. Bara det är ju ett sjuhelvetes sätt att välkomna sommaren. Och senare samma månad, närmare bestämt den 21:a står jag återigen och hoppar på ståplats. Fast denna gång i Göteborg och på Ullevi när bandet som levererar den renaste formen av rock n roll äntrar scenen, AC/DC! Två giganter på 16 dagar. Jo jag tackar. Och som inte det vore nog är det strax därefter dags igen 18 dagar senare. Det är visserligen inte giganter i samma bemärkelse som Bruce och AC/DC, men det är heller inga tonåriga fjunisar jag ska se. D-A-D och WASP spelar på Rockweekend i Kilafors. Vilket påminner mig. Jansson, nu måste vi fan fixa biljetter!

Att det egentligen är alldeles för dyrt med dessa aktiviteter vet jag redan. Men det är det värt. Det här ska jag inte missa och jag undrar jag om denna musiksommar någonsin kommer att toppas i Karlssons liv.

AC/DC - For Those About To Rock (We Salute You)


Läs även andra bloggares åsikter om ,


1 kommentar:

jansson sa...

Vi kanske måste det