söndag 24 maj 2009

Newcastle

Hade någon sagt till mig i august förra året att efter denna säsong av Premier League skulle Newcastle ha åkt ner till Championship samtidigt som lag som Hull och Stoke skulle fortsätta att lira i världens bästa liga hade denna någon blivit totalt utdömd av mig. Det fanns inte i min värld att ett lag som Newcastle skulle kunna sjunka så otroligt lågt som de har gjort. De har väl inga direkta världsspelare i laget men spelare som Martins, Collochini (felstavat?), Owen, Duff och Taylor för att nämna några borde ju definitivt vara tillräckliga för en stabil mittenplacering. Men det är nåt speciellt med detta Newcastle, laget som värvar på papperet bra men vars värvningar allt som oftast floppar. Och det tycker jag är förbannat tråkigt. Jag gillar Newcastle. Ett sorts andrahandslag för mig vilket förmodligen är lillebrors förtjänst. Ser nästan mer matcher med Newcastle än med Chelsea konstigt nog. Jag kommer att sakna Newcastle nästa säsong, jag kommer att sakna Newcastles fantastiska supportrar. St James Park har nog den bästa stämningen på de brittiska öarna. Må ni snart vara tillbaka.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,


3 kommentarer:

Jenny sa...

Det är ju Manchester United som är det rätta laget att heja på! =)

Karlsson sa...

Men Jenny... Har du inte mer innanför pannbenet än att ha dina sympatier hos Ronaldo & co?

Jenny sa...

Helt ärligt så har jag inte kollat på många matcher efter det att Beckham slutade. När jag gick på gymnasiet hade jag verkligen koll på laget och hela ligan, men nu för tiden så har jag noll koll men laget finns fortfarande i mitt hjärta =)