måndag 11 maj 2009

Högsta betyg

Det fick yours truly idag. Inte på något skolarbete, inte för min matlagning, inte heller för hur trevlig jag är. Det var nämligen tandläkaren som gav Karlssons munhygien högsta betyg och jag kan åtminstone i ytterligare ett år vara stolt över mina gaddar. Det såg väldigt bra ut enligt tandläkaren och förutom röntgen och lite pillande med den där förbannade kroken dom använder så var det ett angenämt besök. Det känns skönt. Jag är inte en människa som med glädje går till tandläkaren och det är väl iofs ingen annan heller. Men jag har en tråkig historia hos dessa människor. Hos tandläkarna alltså. En fallolycka som barn och en allmänt trångbodd käft för tänder har resulterat i att jag har fått dragit ut en sisådär 8 tänder och det är ingen trevlig historia. Ryser bara jag tänker på känslan och ljudet av när tandläkaren bryter och bänder och tanden så sakta börjar ge med sig. Och för att inte tala om bedövningssprutan. Nu var det visserligen länge sedan jag behövde använda en sådan och kanske ser de lite annorlunda ut nuförtiden. Men då jag skulle bedövas drog de fram riktiga monstersprutor som mycket väl skulle kunna användas som rekvisita i någon skräckfilm. Sprutjäveln var stor med en satans lång nål (vilket väl var ett måste för att komma åt att bedöva) och gjorde ont som fan när den stacks in i tandköttet. Tvi vale! Men nu går det bättre. Nuförtiden får jag högsta betyg av tandläkaren!

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: