onsdag 6 maj 2009

TIK-bloggen!

Det var länge sedan han spelade sin senaste match i TIKEN. Det var till och med länge sedan han gjorde sin senaste träning med TIKEN. Är karriären avslutad? Ligger skorna på hyllan? Det vet bara huvudpersonen själv men chansen till comeback är nog väldigt låg med tanke på flytten till Ljusne och bristen på körkort. Men har kärleken till TIKEN svalnat? Absolut inte, TIKEN-hjärtat bultar fortfarande. Möjligen starkare än någonsin nu när han bor i fiendeland. Det händer att han under säsongen skriver om sitt älskade TIKEN på sin blogg men nu har han tagit ett steg till. Han har skapat en blogg helt och hållet till TIKENs ära, en blogg innehållande bilder från de matcher med TIKEN som han bevittnar. Vem pratar jag om? Naturligtvis talar jag om han på huvudläktarn, mannen med skägget, mannen med kameran. Anders "Springer-offside-med-magen" Jansson. Ett underbart initiativ må jag säga. Frågan är hur många matcher han planerar att se. Följer han med b-laget till Norrfjärden på söndag eller till Bergsjö söndagen efter det? Eller följer han bara a-laget på bortamatcher? Eller håller han sig uteslutande till hemmamatcherna? I vilket fall som helst saluterar jag Jansson, keep it up!

Bloggen hittar ni här.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 kommentarer:

jansson sa...

Tackar för saluten!

Jag kommer troligen inte att följa med B-laget till Bergsjö. Och förmodligen ingen annanstans heller. Jävla norrserie! Tidigare var ju oftast bortamatcherna närmare än hemmamatcherna.

A-laget däremot ska jag försöka följa så gott det går, som vanligt. Oklart hur mycket det blir.

Anonym sa...

1-1

Anonym sa...

"Springer-offside-med-magen" de var fanimig kul
trodde först att de var mig du syftade på eller möjligen roger N / Kalle