tisdag 12 maj 2009

Vad betyder det?

Jag har alltid drömt väldigt konstiga drömmar och det är väl egentligen inget mer med det, alla drömmer väl konstigt. Men nu har jag ett återgående tema som är jävligt skumt och rätt obehagligt. Jag kan inte säga att det är en återkommande dröm eftersom scenariot skiftar hela tiden men som sagt, ett skumt tema har jag som ibland återkommer. Temat är att jag är totalt orkeslös. Vartenda steg är så otroligt jobbigt och andningen jobbar för max, ofta ramlar jag ihop och att ta sig upp är ingen lek på rosor. Inatt var det dags för en ny omgång. Och nu skulle jag skriva ett prov av något slag, jag hade naturligtvis ingen aning om vad det gällde, i min gamla skola i Trönö. Provet ägde rum i en sal på översta våningen och har ni någon gång varit inne i Glamsta skola vet ni att det inte är speciellt många trappsteg att besegra för att ta sig till toppen. Men jag kom fanimig inte upp. Jag föll ihop, reste mig, föll ihop igen, åkte ner ett par steg och reste mig. Så där höll det på och något provskrivande blev det inte för jag vaknade som tur var och kunde konstatera att jag inte hade några som helst problem att röra mig. Varför drömmer jag så här? Ligger det något i att tyda drömmar och är det någon som kan det? Hursomhaver så är det inga drömmar man ser fram emot. Men det är ju bara drömmar. Eller...

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

1 kommentar:

Jenny Olsson sa...

Jag tror att det betyder att du är stressad. Det är lätt att man blir det när man pluggar. Det går nog över när du har "lugnat ner" dig (om du förstår vad jag menar).