onsdag 20 maj 2009

Ett tungt besked

Fick idag ett tungt besked. Inte så överraskande egentligen men alltjämt tungt. Hade träff med min handledare för C-uppsatsen idag och fick beskedet att den kommer inte att bli klar denna termin. På måndag är det dags att alla historia c-studenter ska skicka in sina uppsatser men inte jag. Handledaren anser att min uppsats inte är klar, att det finns luckor att täppa till. En hel del luckor som jag fattade det. Och som det är nu vill han inte ha uppsatsen på "sitt ansvar". Så dagen har inte varit så där ljus och skön som den skulle kunna vara. Istället har den bäddats in i ett mörkt töcken, ett tungt töcken. Nu får jag vänta tills tidigast hösten på att få min uppsats betygsatt men vill jag plugga under sommaren? Eller kommer jag orka att plugga under sommaren? Just nu känns det bara som att jag vill stoppa ner alla papper i en tunna, dränka skiten med tändvätska (inte för att papper behöver det för att brinna men för att förstärka det hela) och tutta på. Sen vill jag sitta där på en stol och se skiten försvinna. Men så kommer jag naturligtvis inte att göra. Jag ska göra klart den. Men när?

Dagens positiva händelse var iaf TIKENs 4-3 vinst borta mot Bollnäs. En match vi började strålande med 30 minuters fin fin fotboll. Sen slappnade vi av och Bollnäs fick mer att säga om. En händelserik andra halva med utvisning, straffmål och bortdömt mål senare fick TIKEN återigen hurra. Bra grabbar!

Läs även andra bloggares åsikter om ,

1 kommentar:

Jenny sa...

Va tråkigt med uppsatsen, Kalle! Jag hoppas att du fortsätter skriva på den under sommaren ändå, så att du inte glömmer bort den! Hoppas du får en bra helg trots det tråkiga beskedet!