lördag 20 september 2008

Bakisfrukost

Det är inte speciellt ofta man vaknar upp på morgonen efter en kvälls alkoholintagande av rang och tänker på mat det första man gör. Men en sådan morgon var det denna lördag och då finns det en frukost som helt enkelt är vassare än alla andra. En personlig favorit som som har blivit standard för Karlsson de gånger han slår upp ögonen inne i den stora staden. Det är en saftig räkmacka från hon den där mackochsalladstanten som håller till i Sandarne och Trocadero som gäller och inget annat. Det riktigt knullar i munnen när man äter den om man säger så. Sen är förresten Trocadero den goaste bakisdrycken som finns, mjölk var nr 1 en gång i tiden men nu har Trocan tagit över. När jag dessutom övertalade Junior att prova en kycklingmacka som han minuter senare i stor besvikelse gav bort till mig så måste jag säga att det var en frukost i absolut världsklass man fick i sig denna morgon. Men nu tvivlar jag på att jag kan äta något mer idag för fy satan vad mätt jag är.

3 kommentarer:

jansson sa...

Portello är godaste bakisdrickan. Godaste bakisfrukosten = snus och cheezballz.

Ett vinnande recept

Anonym sa...

Alkoholen verkar vara viktig för dig Andreas?

Anonym sa...

COCA COLA!!!! Mer säger jag inte i ämnet...