söndag 14 september 2008

På rätt väg

Folket har talat. Som den envåldshärskare jag är över denna blogg bestämde jag mig för att låta folket (ni läsare) få en chans att bestämma lite över bloggens utseende. Folket skulle få bestämma vilket teckensnitt jag skulle fortsätta att skriva med även om valet inte var helt fritt eftersom jag gav er tre alternativ. Kanske var det något som retade upp läsarkretsen och fick er att bojkotta omröstningen för det var endast tre röster som lades och med min nyligen installerade besöksräknare vet jag att ni är fler än så som läser bloggen. Men hur som helst, vinnare i omröstningen blev Georgia och då kör vi på den nu.

Det har varit en bra helg, åtminstone fotbollsmässigt. Igår spöades Arbrå BK på bortaplan med 3-1 i division 4 i en match jag tycker att vi styrde i stort sett hela tiden. Jag var aldrig, från min bänkplats, riktigt orolig utan jag tyckte att det såg stabilt ut och de tre välbehövliga poängen bärgades hem över bergen till IP Nu har vi allt i egna händer och vi är på rätt väg! Målskyttar: Wally, Captain Chaos och Chricko.
Idag var det b-lagets tur. Bortamatch igen mot division 6 serieledare Enånger. På pappret en enkel match för Enånger men coach Per skrapade ihop ett bra gäng, 11 till antalet, som med ett jävlar anamma och en del flyt kunde hålla Enånger stången och spela oavgjort, 2-2. Riktigt bra kämpat av alla och vi ser alla fram emot den öl som Norrala (seriens tvåa) lovade oss om vi kunde ta poäng av Enånger. Målskytt: Chricko, stekhet i helgen!

Det får räcka så för nu. Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer: