söndag 21 september 2008

En lyckad fotbollsdag

Det var en väldigt lyckad dag för Trönö IK det här. Totalt 6 poäng bärgades och detta med en målskillnad på imponerande 14-4. Eller njae, med all fakta i handen så är det kanske inte så imponerande. Jag tar allt från början.
Klockan 12:00, Trönö IP
B-laget tar emot sexans sämsta lag Arbrå 2 och vinner med förkrossande 10-2 utan att behöva förta sig speciellt mycket. Arbrå med, två spelare födda 1995, var inte bra och ska jag vara helt ärlig var det svårt att tagga till och spela fysisk fotboll då. När man möter pojkar som ser liten ut till och med i jämförelse med mig så kan åtminstone inte jag gå in med kroppen fullt ut och köra på, Och framförallt inte när det inte behövs. Vi vann enkelt ändå.

Kl 16:00, Trönö IP
A-laget tar emot Hudiksvall ABK2 och här måste jag säga ändå att vi imponerade. Efter en mindre bra första halvlek, dock utan att vara utspelade, så gick vi till paus i underläge 2-1. Men i andra, då jävlar blev det skillnad. Grabbarna på planen visade prov på en tändning som vi inte sett skymten av tidigare under säsongen och öste på i en jäkla fart. Mange kvitterade till 2-2, Wally gjorde sitt andra mål som betydde 3-2 och Christer avslutade målskyttet och vi kunde skriva 4-2 som slutresultat. Det var en härlig vändning vi stod för och gånger som denna gör det absolut inget att man får stå på sidan i 90 minuter. Vi var bra idag och visade att det här laget är alldeles för bra för femman. Nästa söndag avgörs det, tar vi poäng mot Stugsund så är det klart. Men jag nöjer mig inte med ett kryss. Jag ska ha en seger som avslutning på en jobbig säsong. Benskydd på Hoffmann och Denka ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

härligt som tusan 6 P på en och samma dag är ju inte dåligt alls
även om Arbrå hade 2 95:or med så är det ju upp till en föreinga att se till o ha lag / CharlietheBig