tisdag 30 september 2008

Praktikanten

Nu har man då klarat av dag två på praktiken, eller VFU som det heter. Och hur har det gått frågar ni er. Jodå, hittills har det gått bra. Dessa två dagar har mest handlat om att fixa med det praktiska som att fixa nycklar och passerkort, bekanta sig med lärarna och planerat. Inte mycket till undervisning ledd av praktikant Karlsson alltså. Men det kommer. Redan imorgon är det dags, ingen stor grej men åtminstone en start. Nästa vecka är det tänkt att jag ska vara i full gång, inte hela tiden men med tre klasser iaf. Det känns lite nervöst, lite spännande måste jag erkänna men lärarna har nog rätt i att det är lika bra att komma in i det direkt istället för att dra på det. Men som sagt, lite nervöst är det allt. Är en hel del saker att tänka på när man planerar en lektion. Men det löser sig nog, saker och ting brukar ha en förmåga att göra det. Och skulle det inte göra det så får jag trösta mig med en lärares ord: "Du sabbar inte en elevs skolgång för att du har ett mindre lyckat moment". Sant så sant, men det skulle kännas tungt att misslyckas helt :)

Junior visade mig idag en jävligt skön och rolig reklamfilm från Diesel. Då Youtube tycker att innehållet kan vara stötande och vill att man loggar in för att se kan jag inte klistra in filmen här för jag orkar inte logga in. Så jag länkar till Idiot.se istället... KLICKA HÄR för att se filmen.

God kväll

2 kommentarer:

jansson sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
Ja, jag kan fortsätta länge. Underbar

Karlsson sa...

Hehe, jodu Jansson. Kan bara instämma :)