onsdag 17 september 2008

Men bara om min älskade väntar

Han på huvudläktarn bloggade om Mörbyligan idag vilket är en väldigt skön proggrupp men när man lyssnar eller tänker på progg hamnar man ju naturligtvis oundvikligen tillslut hos proggens kungar Nationalteatern. Och dom har många fina låtar på sitt samvete men den jag gillar allra bäst, åtminstone nuförtiden, är nog "Men bara om min älskade väntar". Den är vacker och en sång jag gärna sjunger med i. Nu är det ju inte en låt de skrivit själv utan det är en version av Bob Dylans "Tomorrow is a long time" men jag tror åtminstone att Ulf Dageby har skrivit den svenska texten. Har jag fel? Rätta mig då. Här är iaf den otroligt vackra låten med den otroligt spännande videon, ber om ursäkt men hittade ingen annan.



Go kväll

Inga kommentarer: