lördag 8 november 2008

Bandypremiär och IK-skiva

Idag är det äntligen dags för bandypremiär, bandy som är en av få ljusglimtar under denna alldeles för långa, mörka och kalla tid vi kallar för vinter. Sveriges vackraste bandylag Broberg som på livstid ockuperat mitt bandyhjärta har rest ner till Trollhättan för att premiärspela mot Gripen och det bör ju bli tre poäng där. På pappret är Broberg det starkare laget men som bekant blir det inte alltid som det borde bli och en premiär är alltid en premiär. Gripen har jag faktiskt inte så stor koll på, de har värvat Esa Oksanen från Bollnäs och Martin Apelqvist från Villa/Lidköping, ett par finska lirare och Daniel Svedberg (nu inne på sin tionde klubb!) från Boltic. De ger väl mig inte direkt någon skrämselhicka men har de bra dagar så kan de absolut glimta till. Men Brobergs underbara offensiv ska kunna knäcka Gripen och eftersom laget är skadefritt så ska det också bli så. Jag tippar på 5-1 till Broberg.

Det är också dags för TIKENs årsfest idag, IK-skivan. En fest för alla medlemmar med sällskap som brukar bjuda på mycket mat, mycket alkohol, mycket dans, djupa diskussioner och en jävla massa skratt. En skitrolig fest helt enkelt. Och det är alltid lika roligt att årets blötaste (?) fest äger rum i bygdens IOGT-NTO-lokal. Allting startar med en liten förluva i DJs nyinköpta hus i den vackraste byn av alla, Hamre, innan vi beger oss ner till festligheterna på IK-skivan. En helt ok lördag med andra ord.

Trevlig helg!

5 kommentarer:

jansson sa...

För det första, man kan inte få 3 poäng i en match i bandy. Ska det vara så svårt.

För det andra. Ska du svika la familia innan IK -skivan och istället umgås med ett par osnytna spolingar?

Karlsson sa...

Innerst inne vet jag mycket väl att man inte kan få tre poäng i bandy, får skylla på att jag fortfarande är inne i fotbollsäsongens poängräknande. Ska icke upprepas. Och ja, jag svek la familia. Hata mig inte...

Tompa sa...

Och kom inte inte apelqvist från bollnäs?

jansson sa...

Apelqvist var utlånad till Bollnäs så rent både ja och nej. Han kom senast från Bollnäs med tillhörde Villa

Karlsson sa...

Så det så!