måndag 24 november 2008

Ett måste

Satte mig för ett par timmar sedan ner för att sätta igång och färdigställa resultaten från en enkätundersökning jag roade mig att göra under min praktik på Staffanskolan. Fast roade mig är väl fel ordval då det är en fältstudieuppgift som måste göras. För att underlätta pluggandet skickade jag in en riktigt goding till skiva i datorn som skulle få hålla mig sällskap under tiden, skivan är med The Proclaimers. Ni vet dom där tvillingarna från Skottland, Craig och Charlie Reid, som hade en dunderhit 1988 med låten "I´m gonna be (500 miles)" som man hittar på just denna skiva. "Sunshine on leith" heter skivan förresten. När jag kom till spår 9 som heter "What do you do" gick det upp för mig att den här låten bara måste jag lägga upp på bloggen och det nu! Bara tanken på att beröva er, mina kära läsare, detta stycke musik fick ilningar att fara tvärs igenom min kropp. Det kunde bara inte ske. Så skit i skolarbetet, Karlsson har fått ett uppdrag.

Igång med datorn och in på youtube, där måste den ju bara finnas tänkte jag. Men det gjorde den inte. Plan B sattes i verket. In på deezer.com, där finns det rätt mycket musik inlagt och kanske även detta. Den fanns inte där heller. Men jag var inte orolig, jag hade även en plan C. In på boomp3.com som är en sida där man själv kan ladda upp musik och sedan dela med sig av. Det sket sig också. Av någon anledning så kunde man inte göra just detta idag. Om sidan kukat ur helt eller om det bara är tillfälligt har jag ingen aning om. Det enda jag visste var att jag var tvungen att lägga upp låten på bloggen så fort som möjligt. Plan D började ta sin form i mitt huvud. Om nu inte låten finns på youtube så kanske man ska se till så att den finns där då? Jag har ju ett konto där också, som jag visserligen inte använt. Så jag knepade ihop en video av modell enkel, som ni kommer att få se, och lade upp den på youtube. Och nu äntligen kan jag bjuda er på denna underbart mysiga, vackra skapelse med The Proclaimers. Fan ta er nu om ni inte lyssnar på den efter mitt slit, fan ta er nu om ni inte gillar den!!!

The Proclaimers - "What do you do"

3 kommentarer:

Tompa sa...

Lysande, Karlsson! Började direkt planera att om ca 3 år när det bli sommar igen, kan man sitta på altanen med ett knippe brewskey´s och jäsa till sånt här och liknande epos! syns där

Kristoffer Andersson sa...

Jag lyssnade och jag njöt. Som jag njöt! Jag paxar en plats på tillställningen Karlsson Jr. föreslår!

Karlsson sa...

Tompa - Om vi inte orkar vänta så länge så tror jag att med rätt mängd brewskey´s i kroppen kan sitta på altanen under den mörka tiden också.

Koffe - Platsen är reserverad.