tisdag 25 november 2008

Vem är musikern del 1

Min gode vapendragare i TIKEN herr Andersson har på sin blogg startat en liten quizz som han kallar för "Gissa AIK:aren", där jag förövrigt var snabbast att lämna in rätt svar på den första delen. Detta inspirerade mig till att göra något liknande och jag hoppas att denna "stöld" inte är något som förgrymmar herr Andersson. Men på denna blogg ska vi inte gissa på några AIK:are inte, vi kommer inte ens att röra oss inom idrottens underbara värld. Vi kommer att röra oss i en minst lika underbar värld. Musikens värld! Den läsare som känner för det och dessutom tror sig veta vilken musikers namn jag är ute efter är varmt välkommen att lämna sitt förslag i kommentarsboxen. Jag kommer att föra statistik på era poäng, där ni får ett poäng för rätt namn och ett poäng för vilken grupp han/hon spelar i (om inte annat anges). Denna statistik kommer att redovisas i en fin liten tabell som ni hittar på er högra sida. Nu är det ju ofta så att en musiker ofta avverkar ett antal grupper under sin karriär och nu får ni endast poäng om ni nämner gruppen som jag har i åtanke. Det är först till kvarn som gäller.
Vi börjar med en, i mitt tycke, väldigt enkel fråga. Vad heter den inringade herren i sällskapet och vad heter gruppen som tyvärr nyligen avslutade sin aktiva karriär? Vi gör det lite svårare också, i vilken håla i Hälsingland tillbringade herren större delen av sin uppväxt? En trepoängsfråga alltså där jag kräver alla rätt för att dela ut några poäng. The game is on!



3 kommentarer:

Kristoffer Andersson sa...

Robert Eriksson, The Hellacopters och Edsbyn blir mina svar! Och jag tycker bara att det är en otrolig ära att du influerats av mitt "Gissa AIK:aren" =)

jansson sa...

Som sagt, på tok för enkelt. Robert Hellacopter aka Robert Eriksson. Tur för honom att han inte är född i Edsbyn för du vet; Alla är släkt med varandra i Byn, varandra i Byn, varandra i Byn. Fyra armar och tre ögonbryn, tre ögonbryn, tre ögonbryn. Antar att jag inte får några poäng eftersom att han Koffe svarade före mig.

Karlsson sa...

3 svar = 3 poäng, bra Koffe.

Jansson
Visst var det för enkelt, nästa blir lite klurigare Inga poäng för dig nu men jag är övertygad om att du kommer att ligga i topp snart.