onsdag 26 november 2008

Tredje raka?

Broberg siktar på att ta sin tredje raka seger ikväll när man besöker IFK Vänersborg på deras hemmaplan. Och visst ska dom kunna göra det men jag tror nog att det blir en tuff match. Den enda förändringen i laget idag mot för förra matchen är att vi skiftar keeper och låter Harri Olbert vakta buren. Men det är inget som oroar mig ett dugg. Jag påstår att det finns inget lag i detta land som har det lika bra ställt på målvaktsfronten som Broberg har. Dennis Wasberg och Harri Olbert skulle förmodligen kunna vara första valet i de allra flesta lag och att behöva sätta en av dom på bänken känns som ett slöseri. Och jag tror inte att vi har båda målvakterna kvar i klubben nästa säsong, den som blir andremålvakt kan nog komma att lämna klubben och vem det än blir så klandrar jag honom inte. Båda är alldeles för bra för att sitta på bänken. Men strunt i det nu. Viktig match ikväll och bara vädret blir ok så tar vi dom. Läste en rolig grej angående vädret förresten i Brobergs forum på hemsidan. Tydligen finns det tre olika sorters väder. Snö, regn eller Brobergsseger.

Kvällens resultat: 2-5

Inga kommentarer: