tisdag 25 november 2008

Gissa musikern del 2

Tog bara ungefär 1 1/2 timme tills herr Andersson löste den första omgången i Gissa musikern. Robert Eriksson var namnet, The Hellacopters var bandet och Edsbyn var hålan. Och visst var det väl som både jag och Jansson anser lite i det enklasta laget? Så vi hoppar på omgång två redan nu och jag tror att det blir lite svårare nu. För dom flesta iaf, men jag har onekligen ett antal väldigt musikintresserade och musikkunniga vänner så jag blir inte förvånad om några av dessa tycker även denna omgång är alldeles för enkel. Nu nöjer vi oss med en tvåpoängsfråga. Vem är mannen på bilden och i vilket band figurerar han i? Räcker inte bilden till att knäcka nöten så får jag väl återkomma med några ledtrådar.

5 kommentarer:

jansson sa...

Nu jävlar ska jag vara först. Sätter mina pengar på Tom Keifer som frontar Cinderella!

Karlsson sa...

Stämmer bra det. 2 poäng till Jansson

Anonym sa...

Det var då synd att man inte såg det här tidigare. Cinderella är ett av mina absoluta favoritband och jag äger alla skivorna så det hade varit lätt:P att plocka hem den här för mig. Tom Keifer är grym. Lycka till med fältstudien;)
/Stolpe

Denka sa...

Jag hade gissat på en kuggis....

O ställer mig fortfarande frågande till om det är en man???

Karlsson sa...

Stolpe - Var på hugget och bättre lycka nästa gång.

Denka - Lyssna på hur karln låter så försvinner dina tvivel omedelbums.