tisdag 18 november 2008

Välkommen till klubben, eller?

Den någorlunda idrottsintresserade svensken kan väl inte ha missat att Andreas "Grisen" Jämtin lämnat sitt HV71 för elitseriekollegan Linköping mitt under brinnande säsong. En spelare man älskar att ha i sitt eget lag, en spelare man hatar om han spelar för motståndaren. Eller? I gårdagens match för Linköping hemma mot Rögle (slutade 3-1 till hemmalaget) så satt Jämtin på läktaren i sitt första besök i Cloetta Center som Linköpingspelare. Då tog LHC-klacken tillfället i akt att "välkomna" sitt nyförvärv med orden "Jämtin, Jämtin - ditt jävla svin". Jag både myser och ryser på samma gång. Personligen har jag fruktansvärt svårt för denna skitstövel på skridskor och vore jag medlem i LHC-klacken skulle jag säkerligen vilja sjunga med för full hals. Men skulle jag göra det? Nej, det skulle jag inte göra! Trots att jag absolut inte gillar den spelartyp han är så skulle han likt förbannat spela i min klubbs färger och man kan väl inte håna en spelare i det egna laget? En supporter ska väl stötta i vått och torrt? Det är i alla fall min åsikt. Men som tur är spelar Jämtin inte i Sveriges vackraste hockeylag, mitt lag, Brynäs IF så i det här fallet kan jag sjunga med LHC-klacken hur mycket jag vill.

Jämtin, Jämtin - ditt jävla svin!

Inga kommentarer: