torsdag 13 november 2008

Hemmavinst och värmande ord

Igår var det dags igen att ställa sig på Hällåsens huvudläktare igen för att se lite hederlig anfallsglad bandy. Fasen vad tiden går fort. Jag tänker inte göra detta till något referat om matchen, det kan ni läsa på Brobergs hemsida, men jag måste säga att det var en konstig match igår. Trots en 7-0 vinst mot Motala så tycker jag inte att Broberg gjorde någon höjdarmatch. Det kändes som en dag på jobbet för de gulsvarta och att de trots det fullständigt kör över Motala kan väl ses som goda tecken på att vi Brobergsfans kan få uppleva en rolig bandyvinter. Eller så kanske det säger mer om hur otroligt dåliga Motala var igår, eller hur dåliga de är överhuvudtaget? Vi hoppas naturligtvis mest på det förstnämnda. Sen var det ju naturligtvis en fröjd för ögat att återigen få se Daniel "Popa" Jonsson och Dennis Wasberg på Hällåsen i rätt dress igen också. Två klasslirare. Känns underbart att man har ett gäng klasslirare i Broberg igen, för det har vi verkligen.

Imorgon gör jag, tråkigt nog, den sista dagen på min praktik på Staffanskolan. 6 veckor har det gått nu och de har gått väldigt fort. Och roligt har jag haft, jag skulle gärna stanna kvar lite längre. Men det får jag inte så det är bara att lyfta på hatten, bocka så djupt jag kan och tacka lärare, elever och övrig personal så hemskt mycket för all hjälp och för att jag har blivit så väl mottagen. Hade idag sista lektionen med "min klass", alltså SP1B som jag fått ansvara helt och hållet för under ett moment. Fick eleverna att skriva en utvärdering om hur det har varit, hur jag har skött mig och hur jag kunde ha skött mig bättre. Det var rolig läsning. Visst påpekade de saker jag kunde ha gjort lite annorlunda eller saker jag ska tänka på men majoriteten var positiva. Och jag hoppas att de var ärliga. De slapp skriva namn på utvärderingen och jag bad dom att vara så ärliga de bara kunde, var det något som var skit helt enkelt ville jag veta det. Men när man istället möts av åsikter som att man kommer att bli en omtyckt lärare, att man ÄR en bra lärare eller att: "Dina genomgångar var faktiskt intressanta" ja då går man hem med ett stort leende!

God Afton!

Inga kommentarer: