torsdag 2 oktober 2008

Att det finns...

... idioter här i världen kan väl varenda människa skriva under på. Men nu har ju vi alla våra egna kriterier för vad som kännetecknar en idiot. Därför hoppas jag innerligt att dessa personer uppfyller allas kriterier för en idiot. Och med dessa personer menar jag de historierevisionister som förnekar, eller ifrågasätter som de själva säger, att förintelsen under andra världskriget ägde rum. Det finns människor i denna värld, svenskar också som konsekvent förnekar tyskarnas försök till utrotning av den judiska befolkningen och även andra brott mot mänskligheten. Och detta på fullaste allvar! Det är sjukt, det är galet och man skulle gärna sitta ner och diskutera med en av dessa själar. Att få se vad de har innanför pannbenet.

Jag har hört om dessa revisionister tidigare och även vetat att de har en hemsida som "förklarar allt" men har inte undersökt det själv. Tills idag. På en av dagens lektioner fick eleverna surfa in på denna sida för att öva sig i källkritik och jag tog mig en titt också. Uj uj uj säger jag bara. Det är skrämmande att läsa deras tankar och argument men det är på samma gång lite underhållande. Snacka om att de griper efter varje halmstrå de kan få tag på. Bland annat har de bevis på att fångarna i lägren inte alls blev dåligt behandlade, detta bevis är något som kan liknas vid en simbassäng. Se där, fångarna hade till och med en bassäng de fick förlusta sig i. Undrar om det var 25:an i baren också?

Jag tycker att ni ska gå in på www.levandehistoria.com för att själva ta er en titt. Tycker ni adressen ser bekant ut? Mycket möjligt då det finns en www.levandehistoria.org också, en sida som tar upp det som verkligen hände.

Inga kommentarer: