torsdag 11 december 2008

Bollnäskross

Det var just var det var det, en riktig kross av Bollnäs bjöd Broberg oss supportrar på igår. Om matchen i sig ordar jag inte så mycket om, det kan ni läsa om här istället. Men så mycket som att det var en kross kan jag berätta för er. Ja jag kan till och med säga det igen. Broberg krossade Bollnäs. Ah, ljuva ord. Bollnäskross. Kanske inte direkt målmässigt då en 5-1 vinst inte bandy inte är gigantisk stor, men sett till spelet, viljan, intensiteten och läktarmatchen så var det ren och skär kross (se där kom det igen). I 90 minuter stod Karlsson på läktaren med en leende på läpparna. Det var länge sedan jag såg en sådan skillnad mellan lagen till Brobergs favör och det var helt underbart. Jag vet inte mer vad jag ska säga, jag njuter fortfarande. Jo en sak var det förresten. På Bollnäs hemsida har man ännu inte lagt upp en matchrapport. Lustigt men kanske inte så konstigt för vem vill skylta med att man fått storstryk av "lillebror". Eller hur är det med det där nu? Är vi lillebror? Jansson, är vi det? Och myste du?

4 kommentarer:

Tompa sa...

Ingen på jorden vill skylta med att man fått stryk av mig

jansson sa...

Svar på frågorna:
1: Nej, vi är inte lillebror. Sett till historien totalt så är Edsbyn största brorsan, Broberg mellanbrorsan och Bollnäs det där odrägliga sladdbarnet till yngstabror.

2: Ja, jag myste

Får jag poäng för dom här svaren?

GeoTaifun sa...

Poäng ?
Minst 10.
Absolut, de måste du få ;-)
Att se en Brobergare tala om Edsbyn som storebror framkallar nästan tåran... de värmde.
Tack Jansson att du bekräftar de vi redan vet men ändå.

Karlsson sa...

Är tveksam till att dela ut poäng överhuvudtaget och definitivt inte 10.