söndag 7 december 2008

Det är söndag

Både på kalendern och i sinnet. Vettefan vad det är med söndagar men dom är förjävla sega. Oftast är dom sega för att man varit ute och syndat kvälle före och the big chief himself däruppe bestämt att man nu ska få sota för sitt syndiga leverne. Men till och med när man skött sig, som jag gjorde igår, så är söndagar en tjatig och tung dag. Jag antar att det bara ska vara så helt enkelt. Något som brukar höja dagens status något är ändå att det under vintermånaderna ofta bjuds på bandy på söndagarna. Och har man riktig tur så spelar laget i mitt hjärta hemma på Hällåsen också. Men inte denna söndag, idag spelar dom inte ens match överhuvudtaget. Nu har det visserligen spelats en turnering borta i Sibirien för vårt landslag men det skiter jag ärligt talat i. Internationell bandy är ett skämt. Visserligen är det roligt nu att Popa blev uttagen till turneringen men om han spelat och hur det har gått för honom har jag ingen aning om. Apropå bandy förresten. Kusinen på huvudläktarn, han med skägget, har fått med en krönika angående annandagsbandy på Söderhamns Nytt. Tydligen gillade också grannkommunen, ni vet där dom spelar i orangea tröjor, den för den kom även med i deras gratistidning. Kul sa Jansson, kul sa Karlsson. Antingen lägger ni beslag på en av tidningarna eller så går ni in på kusinens blogg och läser den där.

Söderhamn går ruskigt bra i omröstningen om kommandes vecka tema. Det ska väl jävligt mycket till om Stockholm och Göteborg ska kunna komma ikapp och förbi. Bra tycker jag, hoppades hela tiden att Söderhamn skulle vinna. Finns en del grupper, aktiva och inaktiva, från metropolen i Hälsingland som gjort riktigt bra musik och det hoppas jag få visa. Ni från Söderhamn har säkert hört dom förut men ni utbölingar som följer bloggen eller bara snubblar in ändå kanske kommer att överraskas positivt!

Goder Afton!

1 kommentar:

jansson sa...

Ska bli spännande att se vad du gräver fram. Blir det lite Ren Mani kanske? Eller Enbenta Lökar?