tisdag 9 december 2008

Tema Musik - Söderhamn

Det är dags att presentera nästa Söderhamnsband för er. Om ni tyckte att bensin drottningarna var lite i det hårdaste och snabbaste laget så tror jag att detta band kommer att passa just er lite bättre. Nu tar vi ner tempot lite och koncentrerar oss på störtskön soul/rock. Och detta gör vi med 6 stycken mycket begåvade ynglingar i 20-års åldern. Detta gör vi med Good Sons of Quade. Tyvärr är detta band inte särskilt aktiva längre. Om det beror på att dom lagt av eller bara lagt bandet på is en stund vet jag inte, jag hoppas på det sistnämnda men tror på det förstnämnda. Om det nu är så att de lagt av är det förbannad synd och skam. Redan första gången jag hörde dom slogs jag av hur vuxet och moget det lät, man kan lätt tro att de har en sisådär 10 år på nacken som band men jag tror att de höll på i max 2 år. Hursomhelst så hoppas jag på att dom någon gång tar sitt förnuft till fånga och fortsätter skapa ljuv musik tillsammans. Att dom är bra är iofs inte särskilt överraskande då vi har 3 stycken Trönösöner i bandet nämligen Erik, Lars och Niclas. Skriv gärna några rader och säg vad ni tycker om dom. Gillar ni dom kan ni höra mer här.

Bandets line-up
Erik Eriksson - sång och gitarr
Cajsa Ståhl - sång
Lars Pettersson - trummor
Joel Lantz - gitarr
Pär Nygren - bas
Niclas Lindh - orgel

Good Sons of Quade - Something Unusual

2 kommentarer:

Anonym sa...

kan de bli annat än bra då
med en sådan far

vill se dig och dina vänner på julslakten på kulturenshus på fredag 12/12 / kalle

www.julslakten.tk

Anonym sa...

här har du ju ekens nya band

http://www.youtube.com/watch?v=vLAniHYw12U

även dom spelar på julslakten den 12/12 se till att VARA DÄR
kalle