tisdag 2 december 2008

Det börjar bli...

...lite panik hos Karlsson nu. En B-uppsats i historia ska skrivas och lämnas in någon gång i början av januari. Så långt är jag med. Vad ska uppsatsen handla om? Där försvann jag. I got nothing! Och då den där förbannade uppsatsen måste innefatta arkivstudier också så borde man vid det här laget ha en eller flera frågeställningar som funkar samt ett humm om vad det finns för material att använda sig av. Men det har inte jag, inte ännu och det börjar smyga in sig vissa gnagande panikkänslor nu. Har suttit på Arkiv Gävleborg två eftermiddagar nu och bläddrat i diverse svårlästa protokoll och annat tråkigt material. Och kanske, kanske har jag något som kan liknas vid ett uppslag men jag känner mig osäker och jag är även osäker på att min lärare Bengt godkänner det också. Men vi får se vad han säger, han har inte svarat ännu. Skulle det uppslaget också ratas vettefan vad jag ska göra. Något som tynger ner sinnet lite ytterligare är att en fältstudieuppgift ska göras klar, ett PM om midsommarkrisen (ni vet när tyskarna fick skicka sina trupper genom Sverige under andra världskriget) ska skrivas och det faktum att år 2009 kommer att innebära två stycken C-uppsatser för mig. Huvva...
Det är inte lätt när det är svårt!

2 kommentarer:

Sara sa...

Finns det inget om Broberg man kan få skriva...eller hur historiskt skall det vara? Bandykultur nu och då??

GeoTaifun sa...

Avundas dig, låter kul.
sara ger ju ett underbart förslag de skulle jag köpa.
Tänk enkelt.