lördag 20 december 2008

Gissa Musikern del 8 - Ledtråd

Inte ens en sketen gissning har ramlat in. Jag känner mig tvungen att lämna några ledtrådar denna gång. Och det har inte hänt ofta. En ledtråd, även om den nog också är lurig, är som följer. Har ni hängt med i tv-serien "That 70´s Show" så vet ni att det var på denna grupps konsert som Kelso befruktade bibliotikarien Brooke. Den andra ledtråden ni får är att namnet är taget från en prostituerad som var minst sagt onödigt hårdhänt mot sina klienter, hon dödade dom! Kan ni nu då?

5 kommentarer:

jansson sa...

Den här tävlingen har jag missat. men det här är ju Molly Hatchet och det visste jag utan ledtråden. Sångaren heter Danny Joe Brown och han är väl rätt stendöd om jag inte minns galet.

Grym grupp för övrigt! Som vi brukar säga, überskön gitarronani, nästan skönare än den vanliga onanin...

Karlsson sa...

Du minns inte alls galet! Tre korrekta svar ger tre poäng. Stabilt Jansson. Och jag är fanimig beredd med att hålla med dig!

Anonym sa...

Nu börjar ju Jansson dra ifrån här. Dags för mig att vakna. Ett band jag inte hört så mycket av Molly Hatchet. Det lilla jag har hört har dock uppskattats och jag såg dom även som hastigast på Sweden rock 06

Denka sa...

Jag trodde det var Southern Rock Allstars, men ledtråden med den prostituerade fick in mig på rätt spår, men för sent IGEN

Anonym sa...

Äntligen har det kommit ut något nytt från Bensin Drottningarna. Låten heter Down All Around och kan lyssnas på bandets MySpace sida som är: http://www.myspace.com/thebandgasolinequeen