måndag 8 december 2008

Tema Musik - Söderhamn

Ja det blev som väntat hemstaden Söderhamn som vann helgens omröstning om vilket tema musiken i bloggen ska följa denna vecka. Och det är väl egentligen inte så konstigt heller. Jag menar vad fan har hålor som Fjollträsk och Götet att erbjuda när man jämför Söderhamn? Ska vara tunnelbanan och fiskekörkan då. Och ska man diskutera musik som har sina rötter i Söderhamn kan man väl inte undgå att nämna våra alldeles egna Southarbour Heros, Gasoline Queen. Dels för att dom inte alls gör bort sig, tvärtom låter det riktigt bra, men också för att undgå det där nöjdögat från Dee Fearless som jag är tämligen säker på att jag skulle få om jag inte ens nämnde dom. Men jag gör mer än så, jag lägger upp en låt med dom också med passande bilder till låtens titel. Vill ni höra mer kan ni ladda ner ett par låtar från deras hemsida och har ni tur så får herrarna i bandet fingrarna ur och skaffar sig några spelningar snart också. För dom är en riktigt skön liveakt. Spelade för övrigt på Rockweekend i Kilafors i somras och det gjorde dom tydligen jävligt bra, läs här får ni se.

Bandets lineup
Dee Fearless - Sång
Mike Spider - Gitarr
Mart Wildheart - Gitarr
Mad Dog - Bas
Choke Smoke - trummor

Gasoline Queen - Intoxication

4 kommentarer:

jansson sa...

Fina bilder. Visar en bild av det underbara Sverige.

Anonym sa...

Bra band det där:). Sett dom 2 gånger och dom levererar

Custard Pie Music sa...

Läs mer på
www.myspace.com/custardpiemusic

Karlsson sa...

Jansson - Bilden av Sverige som man lär sig att älska.

Stolpen - Visst gör dom det.